torsdag 27 juni 2013

Att känna saknad



Min finaste systeryster var på besök hos mig förra helgen.
Det är så många jag saknar "där hemma", vänner och familj. 
Min syster är en av dem som fattas mig mycket eller närheten till henne. 
Allt det jag hade förut, närheten till alla jag älskar, som jag då tog för givet. 
Det fattas mig!

Det är inte jättelångt "hem" men ändå! Skillnaden är stor. 

Men jag måste leva i nuet. Jag trivs väldigt bra här med och vi ångrar inte flytten. 
Nu har vi en härlig lång sommar framför oss att utforska Oslo för första gången. 
Det känns väldigt bra och spännande! 

Till hösten rullar livet på med nytt jobb, ny skola för äldsta busen och ny barnehage för den minsta busen. Det blir spännande  och fullt upp kan jag tänka mig. 

Bäst att njuta sommaren här och nu!



6 kommentarer:

  1. Jag förstår precis vad du menar. Har ju bott på rätt många platser och det har många gånger varit långt hem. Men t.ex när jag bodde på Nya Zeeland en termin, då visste jag att det bara var temporärt, det var inte samma sak.

    Lite värre nu när man har barn också, det blir ju tyvärr så att de inte får den där dagliga kontakten med sina släktingar som man kanske hoppas. Jag hade både mormor och farmor på nära avstånd när jag växte upp så det tycker jag är
    lite synd att Max missar...

    Men som du säger, när man trivs där man är så är det många fina fördelar också. Och Oslo är ju en underbar stad!! Hur kom det sig att ni flyttade från början förresten? Önskar dig och de dina en fin helg! Kram/tanja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fin helg till dig med! Skickar dig ett svar på din blogg!
      Kram Frida

      Radera
  2. Jag förstår dig precis!! Har själv en syster jag står jätenära. Och jag försöker tänka ofta att jag är så glad jag har henne så nära!

    Hoppas du har en fin kväll, kram fredrika!
    (Du är jättefin i klänningen här under, verkligen jättefin:)))

    SvaraRadera
  3. Fina du- Vi saknar dig med!!! Det är dock härligt att höra att ni trivs så bra!
    Den fina texten du har i inlägget sitter inramad på vår vägg här hemma. Mycket tänkvärd!
    Kram Cissi

    SvaraRadera
  4. Tänkvärda ord:) jag är en total citatnarkoman och tycker alla jag ser stämmer med mig haha. Hoppas att du haft en härlig sommar...min va bra men gick på tok för fort:( gillar inte denna övergångsfas till höst...lätt mörkerångest puhhh

    Kolla in min nya post och ha en härlig vecka min sköna:)

    LOVE Maria at inredningsvis.se - en blogg om inredning

    SvaraRadera