onsdag 27 mars 2013

Mot Göteborg

Så styr vi kosan mot Göteborg igen i härligt solsken.
Påsk ska firas och ny energi tankas. Göteborg är min trygga gata. Här vet jag hur allt fungerar och här vet jag hur det mesta går till.
Att vara i Oslo är lite mer som att befinna mig på djupt vatten. I Oslo kan jag inte spelreglerna än och jag måste anstränga mig för att passa in och lära mig saker från början. Jag antar att det med tiden kommer bli tvärt om, att Oslo blir tryggheten och Göteborg en främling. Eller kanske inte. I Göteborg har jag familj och vänner och jag tror det är dem som gör att staden har så stor plats i mitt hjärta. "Home is where the heart is" brukar man ju säga och visst är det så! Och hur lyxigt och underbart är det inte att ha flera "hemma"i sitt hjärta!?

3 kommentarer:

  1. Ja, du kommer bara att få två hem, så tror jag att det kommer att bli när Oslo börjar kännas mer hemtamt. Kram.

    SvaraRadera