tisdag 16 april 2013

Lite mer inredning

 
Såhär ser mitt vardagsrum ut idag (med en liten buse i soffan).
Letar, som förra inlägget förtäljer, efter mer till väggarna och önskar byta uta mattan och så småningom soffbord och soffa.
Men en sak i taget........Under tiden är det roligt att leta efter och drömma om vackra möbler och ispireras.
 
Det är ingen hemlighet att jag fullkomligt älskar Artilleriet i Göteborg. Där får jag hemskt mycket inspiration och det mesta de har är precis i min smak. Ett besök dit är obligatoriskt vid varje Göteborgsbesök.

Mattan som är ett spontanköp från Ikea, tror jag tog slut illa kvickt. Har inte sett den på varuhuset sen jag köpte dem. Jag gillar mönstret och det är en liten matta, så tre fick det bli med lappning á la Lulu Carter.

bildkälla
bildkälla
Mattan jag drömmer om är någon av dessa ullmattor från Chhatwall & Jonsson. De finns i två olika storlekar och har härlig kvalité. Chhatwall & Jonsson som även säljer bl.a kuddar och plädar har otroligt fina mönster och färgsättningar på sina produkter.
 

bildkälla

Detta soffbord i järn och betong från House Doctor tycker jag är fint. Det finns även med svarta järnben och som ett litet sidobord. Jag tror det skulle passa in för att tuffa till rummet lite.


bildkälla

Lite mer färg ska jag nog våga mig på.
 
Vad har ni för interiörinsperation?
Det är roligt med tips!
 
Fin tisdag!
 


4 kommentarer:

  1. Hej!
    Vad kul att du hittade till mig då hittade jag dig!
    Alltid kul att se något nytt! :)

    Ha det fint!

    Kram
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Vilket underbart fint vardagsrum ni har.
    Å vad jag vill göra om här hemma. Kram.

    SvaraRadera
  3. Så fint ni har det, ser riktigt mysigt och hemtrevligt ut =)

    Trevlig torsdag till dig!

    SvaraRadera