måndag 29 juli 2013

Härliga dagar och nedräkning


Är precis hemkommen från tio härliga dagar i Ligurien. 
Det är något speciellt med att komma hem. 
Vi har haft underbara dagar med sol, bad och dundergod mat. Men så kommer man hem, första friska kalla andetaget när man stiger av planet, att sätta nyckeln i dörren och gå in i huset, packa upp, minnas, längta till nästa gång - det är glädje!  


Barnens farfar, och tillika min svärfar, bor i mysiga Porto Maurizio. 




Min fina vän Angela. 


Promenadstråket i Diano Marina. Alldeles öde på siestan. Vi passar på att njuta stillheten i värmen. 


Avkoppling vid poolen. 


Vi bodde på mysiga Hotel Torino i Diano Marina. 
Barnen fullkomligt älskade poolen. Äldsta busen simmade runt i vattnet mest hela dagen, fullt utrustad med cyklop, simfötter och simpuffar. 
Nöjda barn är lika med nöjda glada föräldrar! 



Summering - underbara dagar som gett oss mycket energi och glädje! 

Nu börjar nedräkningen. 
På torsdag börjar jag mitt nya jobb. På måndag börjar lillbusen äntligen på barnehagen och stora busen börjar första trinn på ny skola. 
Allt nytt, bråda tider. Nu börjar livet "på riktigt" för oss alla här! 

Hoppas ni har en riktigt fin sommar! 












6 kommentarer:

  1. Sådana bilder! Vilka minnen! Jag tillhör dem som tycker mycket om hösten. Min mamma har en väninna som börjar deppa precis efter midsommar eftersom det blir mörkare. Sådan vill inte jag vara, jag älskar att se hösten som en ny början. Och ni verkar ha många nya saker framför er, så spännande! Och grattis till jobbet, det hade jag missat! Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hösten är en favorit även för mig. Efter en varm sommar är det skönt när första höstkylan kommer tycker jag. Å träden blir så vackra, gillar även att pulsa i alla löv på marken. Å så fyller jag år, det gör oxå hösten kul trots att jag blir ett år äldre varje gång!! ;) Så fyller sambon & barnen, vi alla fyller inom loppet av en månad faktiskt. Så hösten är mest en massa firande & mys!!
      Tycker att ordet nystart är bra, hösten är en tid för omstart & nya möjligheter! :)

      Radera
  2. Vilka fina bilder!!! Italien är härligt!!!
    spännande med allt nytt ni kommer hem till. Lycka till på nya jobbet!!! Lyckliga dem, som var smarta nog att välja dig!

    Kramar!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Lotta, va söt du är! Det ska bli spännande att lära mig om den norska skolan men nervöst också så klart! 😁

      Italien är min favorit & tänk att vi var så nära varandra, fast inte samtidigt! Lycka till med ert kök, hoppas det blir riktigt snyggt när det är klart!
      Kram Frida

      Radera
  3. Vilken underbar semester och fina bilder :)
    Stort lycka till på nya jobbet !!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Låter som om ni haft en riktigt härlig semester. Kram.

    SvaraRadera