onsdag 13 februari 2013

Farmors gamla skåp

I mitt vardagsrum står farmors gamla skåp. Jag minns det så väl i hennes rum, hur jag kikade in där för att se på alla vackra ting. När jag fick skåpet var det blått och jag har själv målat det vitt för att det passar mig bättre.

Skåpet är kanske inte det vackraste och det mest praktiska. Det är mer historien med skåpet och att få ha en bit av farmor i mitt hus som är det viktiga och värdefulla.

På baksidan sitter en klisterlapp som berättar att det fraktats från Stockholm till Hedemora. Det vore fint att lägga till att det sedan dess befunnit sig bl. a. i Dalsland, Göteborg och nu Oslo. Jag undrar vart skåpet ska hamna i framtiden?

Idag är det mina barn som gärna tar sig en titt i skåpet och skådar alla vackra ting.
Hur mina barn blivit så stora är något som förundrar mig. Det känns inte så länge sedan de var små bebisar. Idag är de två stora grabbar med egna personligheter och mycket egen vilja. Att få dela mitt liv med dem är väldigt fint och jag är väldigt tacksam att dessa små grabbar finns hos just mig.









4 kommentarer:

  1. Hej Frida! VIlken fin blogg!! Så roligt att kunna följa er nu när vi inte ses så ofta. Saknar dig så! Ser fram emot en träff i vår! STOR kram en "ny" gillare, Frida Tibblin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina Frida. Så fint att du tittade in. Hoppas vi ses snart! Kram

      Radera
  2. Din far hade underskåpet som lekskåp

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk så mycket historia det kan finnas i ett skåp och många generationers spår.

      Radera