måndag 25 februari 2013

Home is where the heart is

Borta bra men hemma bäst, hemma bra men borta bäst. Just nu har jag det bästa av två världar. Jag längtar till Göteborg, familj och vänner när jag är i Oslo. Det är så fint att åka till Göteborg. Strosa runt i stan, umgås med familjen och träffa så många vänner som hinns med. Den här gången fick vi en rejäl familjedos. Barnen var lyckliga över att få spendera mycket tid med mormor, morfar och kusinerna. Vi hämtade kusinerna på deras skola, gick på Mc Donalds och museum. Det fanns också tid för lek och fika i Slottskogen. Göteborg bjöd på ömsom sol och ömsom blåsigt och kallt väder men väldigt fina upplevelser. Trots kylan har jag fått med mig en dos vårkänslor till Oslo.


 
 
 

För mig blev det också lite ensamtid på stan. Oj, vad det betyder mycket. Gav mig ut på shopping för att hitta något litet vårnytt. Så mycket fint det finns nu i härliga starka vårfärger. Bort med svart och grått. In med färg och ny energi!
Passade också på att träna på ett gym som giller ett stenkast från mina föräldrars lägehnet, vilken lyx! Gav gärnet på ett bodypumpass och gisses vilken träningsverk jag fick och fortfarande har.
Mamma och pappa tog hand om barnen, alltid, världens bästa!








 
Sen när det är dax att åka till Oslo igen känns det väldigt fint. Här är vårt hem just nu, här bygger vi sakta upp ett nytt liv och ett nytt "hemma". God middag stod på bordet när vi anlände och barnen somnade tidigt, helt färdiga efter en superhelg! Sen var det skönt att krypa upp i soffan, tända alla ljus, dra filten över sig och mysa med C framför tvn.




 
 
Som sagt, det bästa av två världar.
 
 

1 kommentar:

  1. Du skriver så fint om vad " Hemma" betyder för dig. Hemma är ingen geografisk plats , Hemma är familjen oavsett var man bor./MR

    SvaraRadera