måndag 18 februari 2013

Tid för reflektion

Snön faller tät i Oslo. Den snörika och vackra vintern skänker ett lugn.

Omständigheterna med flytten och omgivningen bidrar till tid för nya tankar om livet och var jag befinner mig. Kanske också tystnaden och ensamheten gör sitt. Vänner och familj är nära men det är ändå skillnad.

Att vara med min familj, att vi har det bra och mår bra är det allra viktigaste för mig just nu.

Jag funderar på vem jag är, vem vill jag vara och vad är viktigt i livet. Att våga vara ärlig med mig själv. Jag är inte perfekt men jag gör mitt bästa. Att våga tycka om mig själv precis så som jag är. Att våga tycka att jag är bra, jag duger. Att våga stå för mina misstag och göra bättre nästa gång. Att inte jämföra mig med andra. Att våga vara stolt över det jag presterat och den jag är.

Jag är bra precis så som jag är men jag är inte bättre än någon annan.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar